PRM (Persons with Reduced Mobility) utasok kiszolgálása

Fogyatékkal élő, csökkent mozgásképességű vagy egyszerűen idős személyeknek, azaz közel minden ötödik európainak szüksége lehet utazáskor vagy a reptéren történő kommunikáció során szükségleteinek megfelelő segítségre.

Egészségügyi szolgálatunk 2009. január 1-től a Budapest Airport Zrt.-vel kötött szolgáltatási szerződés keretében látja el teljes körűen a rászoruló személyek repülőtér területén belüli segítségnyújtását, szállítását, mozgatását.

Számos fontos fejlesztést hajtottunk végre a mozgáskorlátozott utasok ellátási színvonalának javítása érdekében. Ez irányú fejlesztéseink voltak új szállító eszközök beszerzése, 24 órás diszpécser központ felállítása, online szolgáltatásrendelési lehetőség bevezetése.

A repülőtér területén a fogyatékkal élő illetve csökkent mozgásképességű (PRM) utasok a terminál számos pontján felállított hívópontokon keresztül jelezhetik érkezésüket, illetve kérhetnek segítséget szolgálatunktól.

TERMINÁL 1 hívópontok                                                                         TERMINÁL 2 hívópontok

A Reptéri segítségnyújtás menete:

Induló utas esetén:

  • a kijelölt pontnál (Hívópont) a fogyatékkal élő, illetve csökkent mozgásképességű utas bejelenti a repülőtérre való megérkezése tényét és kéri a segítségnyújtást,
    • a szolgálat eljuttatja az utast az utasfelvételi pulthoz, hogy bekezeljék az utast poggyászával együtt az adott járatra,
  • az utasfelvételi pulttól a hatósági ellenőrző pontokon (esetleges útlevélvizsgálat, utasbiztonsági vizsgálat, vám) keresztül elszállítja az utast a repülőgépig,
  • szükség szerint kiszolgálási eszközökkel (felvonók, kerekes székek) segítséget nyújt a repülőgépbe történő beszálláshoz, valamint hogy az utas a fedélzeten eljusson az üléséig.
  • Érkező utas esetén:
  • segítséget nyújtanak az utasnak eljutni a repülőgép ülésétől az ajtajáig
    • szükség szerint kiszolgálási eszközökkel segítik hozzá az utast, hogy elhagyhassa a repülőgép fedélzetét (felvonók, kerekes székek),
  • az esetleges hatósági vizsgálatokon keresztül segítenek eljutni a poggyászfelvételi pontokhoz, hogy felvehessék az utasok a feladott poggyászaikat,
  • majd a poggyászfelvételi csarnokból kijussanak az érkező csarnokban található információs pultig.
  • Átszálló utas esetén:
  • segítséget nyújtanak az utasnak, hogy egyik járat érkezésétől eljussanak a csatlakozó járathoz,
    • szükség esetén eljuthasson a mosdóhelyiségekhez.
  • Airport Medical Service, Reptéri Egészségügyi Szolgálat

    Feladatunk a repülőtér területén jelentkező sürgősségi valamint általános orvosi feladatok, szolgáltatások ellátása külföldi és belföldi utasok, látogatók valamint az őket kiszolgáló személyzet számára.

    Ezen túlmenően feladatunk a Ferihegyi repülőtéren bekövetkezett kényszerhelyzetek és tömeges balesetek felszámolásának egészségügyi feladatainak ellátása, az Országos Mentőszolgálat egységeivel együttműködve.

    Egészségügyi szolgálatunknál kizárólag a sürgősségi betegellátásban jártas, magasan képzett fiatal szakemberek dolgoznak, akik sok empátiával rendelkeznek a betegek felé. Felszereléseink, eszközeink megfelelnek a jelen kor követelményeinek.

    Reptéri transzfer

    Betegszállítási szolgálatunk vállalja, hogy az ország bármely pontjáról a beteg vagy mozgássérült személyt a Ferihegyi repülőtérre, egészen a repülőgépen foglalt székéig, vagy onnan kiindulva bár hova az országba, elszállítja jól felszerelt mentő és betegszállító gépkocsiparkjával, külön egyéni térítés ellenében.

    Kapcsolatfelvétel